McLeods Töchter - Soundtrack
Manchmal hilft Musik bei der Verarbeitung der Gefühle! - McLeods Töchter - Soundtrack Musik Album

Manchmal hilft Musik bei der Verarbeitung der Gefühle!
McLeods Töchter - Soundtrack

t.schlumpf

Name des Mitglieds: t.schlumpf

Produkt:

McLeods Töchter - Soundtrack

Datum: 15.09.10

Bewertung:

Vorteile: ich kann weinen

Nachteile: ich kann weinen

MCLEODS TÖCHTER: THE BEST SONGS FROM THE SERIES

Heute ist der 12. September 2010 und ich kämpfe immer noch mit der Vergangenheit. Es gibt Tage an denen ich den bösesten Tag meines Lebens verdrängen - aber nie vergessen kann - den 11. September 2001. Wer nun denkt - klar Feuerwehrfrau und 11.9.2010, sprich World Trade Center und die vielen toten Feuerwehrkollegen, der liegt nicht ganz falsch. Aber an diesem Tag ereignete sich für mich noch ein Unglück - das Unglück meines Lebens - meine Liebe des Lebens - auch Feuerwehrmann wurde während eines Einsatzes auf der Autobahn von einem unaufmerksamen Fahrer getötet - erstarb während ich fassungslos auf der Wache saß und mir die Bilder aus New York ansah!
Lange Zeit konnte ich damit gar nicht umgehen und letztes Jahr kam dann auch endlich die Quittung - ich gab mir die Schuld " Warum war ich nicht bei dem Einsatz bei, wir hatte doch normalerweise Dienst auf dem gleichen HTLF?" " Warum habe ich an diesem Morgen getauscht??" " Warum war ich nicht bei ihm als der Idiot ihn totgefahren hat??????????!!!!!!!!!
Ich will ehrlich sein, auch wenn ich nach dem Burnout und der langen Therapie wieder auf zwei Beinen und nicht auf allen Vieren vor Euch stehe - ich kämpfe immer noch damit!

Während meinem Aufenthalt in einer Tagesklinik hat sich für meine Therapeutin heraus kristallisiert dass ich ein naturliebender und nachdenklicher Mensch bin - Ach nee wusste ich auch vorher, aber sie gab mir einen Fernsehrtipp - mir dem Fernsehverweigerer vor dem Herrn! Ich sollte mir McLeods Töchter ansehen um den wichtigsten Schritt in meinem Leben machen zu können - loszulassen und weinen, trauern zu können!!!! " Die Alte hat doch was an der Schachtel!" War mein erster Gedanke - aber brav wie es Menschen gewohnt sind die eine Arbeit leisten die befehlsorientiert ist habe ich mir die Serie angesehen! Ja wirklich bis auf eine Folge jeden Teil und zwar nicht nur im Fernsehen, ich habe mir alle DVD´s besorgt!
Und ich muss der Therapeutin recht geben - die Serie und vor allem die Musik hat dafür gesorgt dass ich bereit bin meine Seele heilen zu lassen! Und deshalb möchte ich Euch heute diesen Bericht über "MCLEODS TÖCHTER: THE BEST SONGS FROM THE SERIES" präsentieren - es wird so will ich gleich sagen kein literarisches Hochwerk und über die Musik mit Interpret und schlagmichtod werde ich mich nicht wirklich auslassen - ich bin kein musikalischer Mensch, ich kann nur meine Gefühle dabei beschreiben! Und Ihr werdert die Gefühle unter den Songtexten finden - wie soll ich sie sonst beschreiben???!!!!!!



DIE BAND: ?????
**************
Es sind einige Interpreten hier auf der CD vertreten und ich denke dieses mal verkneife ich mir die Vorstellung jener welcher!
Wer Interesse an den einzelnen Künstlern hat - der darf mal bei Amazon in das Werk herein hören!
Aber insgesamt gibt es vier dieser CD´s - also 1 bis 3 und dann noch "the best of! - sprich was ich Euch heute vorstellen will!!
Ich werde auch den link für die Amazon.de Seite einfügen damit Ihr rein hörenund Euch ein eigenes Bild machen könnt!



DIE CD - " THE BEST SONGS FROM TH SERIES"
************************************
1.
Did I Tell You?
Did I tell you that I love you today?
Have I looked into your eyes
'Cos I've taken down the last remaining walls
And showed myself to you
As I am
All my fault
All my flaws
All my yearning ...
Oh, I love you
Always have and always will
And I want to fix this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still
Did you know how scared I used to be?
Scared for you, scared of me
But taking down this barrier
And touching you at last
Has broken all that down...
Into dust
Blown away
Now there's us
And we're real
Oh, I love you
Always have and always will
And I want to fix this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still
Oh, I love you
Always have and always will
And I want to fix this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still
Into dust
Blown away
Now there's us
And we're real
Oh, I love you
Always have and always will
And I want to fix this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still
Oh, I love you
Always have and always will
And I want to fix this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still
Did I tell you that I love you today?


Nein leider habe ich es dir an diesem Morgen nicht mehr gesagt! Ich war so dumm und habe dich einfach gehen lassen, brummelig wie ich als Morgenmuffel war, bin - oder wie auch immer! Seit diesem Tag hasse ich den Morgen, das Frühstück und weiß dank der Serie doch es wird immer wieder die Sonne Aufgehen, ein neuer Morgen kommen und was der Tag verspricht kannst nur du erfüllen --- wenn du den Mut hast!



2. Understand Me
You,
You want it all and you think that's okay
But you don't want to wait
It has to be today
But
I've been around a long long time
And I know what to do
It'll be just fine Understand me.....please
Understand Me
You
Think I don't care and I just don't respond
If I listened to you
I'd have my life to defend
It's so easy to talk
So much harder to do all the things
that I have to do
But I still need you to
(Aah, aah.....)
Understand me......please
Understand Me
Misunderstanding me
Misunderstanding you
I know what's real
What can you do?
What is the truth
Misunderstanding me
Where does the meaning lie?
Because you don't get it
Don't mean I can't try
You, you've got it all
And you might walk away
Well that would be hard
So how do I say
That I need you to see
And I need you to stay
And I want what you want
But I still need you to..
Yeah I still need you to...
Understand me.....please
Understand me
I still want to understand you
I still need you to understand me

Mein Gott hätte ich nur den Mut gehabt diese Worte auszusprehen zu dir und zu uns zu stehen, den Arsch in der Hose auch mal zu sagen " Nein es gib nur Marcund mich, und wir woollen eine Familie haben! Eine Familie ohne Wenn und aber, egal was au0en herum passiert!"



3. Am I Crazy?
Am I crazy?
Maybe I was wrong
Maybe I'm to blame
I thought I'd see you and it would be the same
When I look at you
Dunno know who I see
It is someone new or just a memory
Days drift by
Sometimes I cry
Never really understood
I always thought that you'd be there
Was I crazy, crazy?
Sometimes......its so unfair
Don't know where I am
Don't know where is home
Don't know much at all
But it ain't much fun alone
Guess I'll work it out
What else can you do
Maybe life goes on with one instead of two
Days drift by
Sometimes I cry
I never really understood
I always thought that you'd be there
Was I crazy, crazy?
Sometimes....its so unfair
and was I crazy, crazy?
Sometimes...its so unfair


"Vielleicht lag ich falsch, vielleicht bin ich dran schuld. Ich dachte, ich sehe dich und es wäre wie immer."
Ja es war an diesem Morgen wie immer - wir fuhren gemeinsam auf die Arbeit, wir fluchten gemeinsam über die Aufteilung der Funktion auf den Fahrzeugen und ich brebbelte am Lautesten, wollte ich dich heute dein Lieblingsgericht auf der Wache zaubern und wollte in die Küche und nicht auf dem HTLF eingeteilt sein!



4. Common Ground
Common ground, find commmon ground
Keep on looking, til it's found
Got one chance, that's what they say
They're all wrong cos there are many ways
Got to want it
Got to know
And nothing's just as it seems
It's not easy
It's a long, long road to find your dream
Nothing certain, that's so tough
Nothing easy, yeah that rough
Walk towards it or let it go?
Speak the words, the words you know
Got to want it
Got to know
And nothing's just as it seems
It's not easy
It's a long, long road to find your dream
Common ground, find common ground
It is out there, it can be found
Many chances, many ways
Common ground, the road is laid
But you....
Got to want it
Got to know
And nothing's just as it seems
It's not easy
It's a long, long road
A long, long road
It's a long, long road to find your dream


Gemeinsamkeiten, finde Gemeinsamkeiten, oh ja davon hatten wir Tausende! Einfach gemeinsam im Wald sitzen und den Tieren - auch den Schnaken - zuhören. Gemeinsam darüber nach denken wie wir gemeinsam einen Rettungsdienst - und Feuerwehrdienst strukturiert hätten!
Gemeinsam darüber nachdenken und planen wie viel e Kinder zwischenzeitlich her herum werden - ich könnte gerade wieder Sch...... schreien, aber ich weiß dass ich irgendwann mal wieder den Kopf heben muss - aber es so schwer! Gemeinsam wollten wir doch per Rucksack Schottland erkunden!!!!!!!!!!!


5. Never Enough
There was never time enough
I can't breath
It's too hard to think of love
I can't breath, I can't breath
Can't let my words betray
I won't talk, I won't talk
Words will never be the way
I won't talk, won't talk
Many fears, many dreams
Many roads out there
Hide the pain behind the smile
Behind the tears
You burn like fire
Burn like ice
Your heart tears, your heart tears
You be strong and hold it in
But your heart still cares
Many fears and many dreams
Many roads out there
Hide the pain behind the smile
Till there are no more tears
Many fears and many dreams
Many roads out there
Hide the pain behind the smile
Till there are no more tears
There was never time enough
I can't breath
It's too hard to think of love
I can't breath, I can't breath
Many fears and many dreams
Many roads out there
Hide the pain behind the smile
Till there are no more tears
Many fears and many dreams
Many roads out there
Hide the pain behind the smile
Till there are no more tears
There was never time enough.....


Verstecke deinen Schmerz hinter einem Lächeln bis die Tränen aufgehört haben. Das versuche ich nun schon seit knapp 9 Jahren - aber ich habe nicht diesen Punkt erreicht dass Tränen genug geflossen sind - auch wenn ich zugeben muss ich weine erst seit dem letzen Jahr! Vorher habe ich mir dies nicht erlaubt! Und wenn ich ehrlich bin es fällt mit leichter zu lächeln und meine Gefühle zu verstecken, als ehrlich zu sein - aber es tut auch weher !!!!



6. Broken Dreams
It's so fragile
Easy broken
It's so fragile, and it goes so slow
But when hope, that sweet, sweet angel
Brings the dream you thought had gone
Don't turn away
Turn back and listen
Yeah turn around, oh turn to me
Don't break the dream, it's waiting for your
It can give you what you need

Chorus:
But broken dreams linger on
They tie you up, they bind like steel
You can escape, but do you want to?
Let me in
Let me dream your dreams
Let me dream your dreams

And don't you question
How you got here
Don't try to think, don't think to judge
And there's no price
There never will be
Can't value hope,
can't value love

Oh broken dreams linger on
They tie you up, they bind like steel
You can struggle, or surrender
Let me in
Let me dream your dreams
Let me dream your dreams

It´s not always clear, but always there
Sometimes we´re blind and lost for looking
We look too hard at empty air
Can´t live on air
Can´t live an fear
So we live on dreams


Wie schnell ein Traum zerbricht, er ist so kostbar und wir merken erst wie teuer er uns ist wenn er in Scherben vor uns liegt und niemand mehr da ist mit dem man ihn träumt.



7. The Man I Loved
We had no time
To be together
Each day we had
I tried to hold
We had no time
To be together
This was the man
That I have loved
All the love
All the laughter
Will they ever
Be enough?

Chorus:
Why? Oh why?
Why there? Why now?
Why can´t I have the man I love?

Don´t say
Don´t dare to say
I won´t see him
One more time
Don´t say
That he´s gone away
I close my eyes
And I can see him smile
I feel his arms
Around my heart
As they should be
As they are

Chorus

We had no time
To be together
Each day we had
I tried to hold
We had no time
To be together
He was the man
That I have loved

Wir hatten keine Zeit um zusammen zu sein - genau ein 1 ½ Jahr hatten wir Zeit um gemeinsam zu leben, um Pläne zu schmieden um uns zu lieben. Manch einem ist das genug - doch nicht mir!!!!!!!!!!!


8. The Siren's Song
In the shadow
Of the moment
Is the truth
Of light and dark;
Try to touch
What lies between them
But you'll never leave a mark
In the stillness
In the silence
When it's finished
When it's gone
Something echoes,
Something whispers
Tries to speak when you're alone
You can hold
That darkness from you
If the will
Is very strong
But what whisper
Always haunts you
Cannot change that Siren's song
In the Daylight
It seems simple
Simple choices
Black and white
But it's hard
To face the shadow
That's the fear that walks the night
You can hold
That darkness from you
If the will
Is very strong
But that whisper
Always haunts you
Cannot change the Siren's song
Lonely people
Search for answers
What to change
What they can't have;
Try to hurry
On the moment
When at last they learn to live
If you turn
To face the shadow
Touch the mist
The mystery
You will find
It has no power
Then at last you will free
You can hold
That darkness from you
It's very strong
You can hold
That darkness from you
If the will
is very strong


Im Schatten des Moments liegt die Wahrheit von Licht und Dunkel. Immer wieder versuche ich diesen Zeitpunkt zu treffen und hoffe dass alles was all die letzten Jahre war nicht Wirklichkeit ist! Das die letzten Jahre nur ein Alptraum waren!



9. Our Home, Our Place
Chorus:
Our home, our place,
Here in this Valley
This is our family,
Here in this town
One Home, one place
This is our sanctuary,
This is our life
Here on the land

My heart´s in this land
And this land´s in my heart
And we'll never part
Till the sun has gone down

And through all the years
Nothing has changed
Through fire and rain
We will fight for this land

My heart´s in this land
And this land in my heart
And we´ll never part
Till the sun has gone down

And through all the years
Nothing has changed
Through fire and rain
We will fight for this land

Chorus

This is our life
Here on the land


Unser Zuhause, unser Platz,hier in diesem Tal
Das ist unsere Familie , hier in dieser Stadt
Ein Zuhause, ein Platz ,das ist unsere Zuflucht
das ist unser Leben, hier auf dem Land!
Ja genau - deine Freunde und Kollegen sind meine Familie geworden und sie versuchen mich immer noch aus dem Loch zu retten in das ich gefallen bin. Immer wieder tritt mit einer davon in den Hintern und sagt dass du dass nie gewollt hättest!


10. Hopeless Case
It's true - that I love you
That's right - so very right
But don't you break my heart
No don't - although you might
(Cos I'm a) Hopeless case
(And you're a) Reckless waste
(I'm a) Hopeless case
Kiss me now
Kiss me now
Kiss me now
Kiss me now
What's your haste?
Cos I'm a hopeless case
Kiss me now
Cos I'm a hopeless waste
So sad - don't ever leave
That's wrong - cos you're my dream
Yes stay - I love your face
Please stay - I'm on your case
(Cos you're a) Reckless waste
(And I'm a) Hopeless case
(You're a) Reckless waste
Kiss me now
Kiss me now
Kiss me now
(Cos I'm a) Hopeless case
(And you're a) Reckless waste
(I'm a) Hopeless case
Kiss me now
Kiss me now
Kiss me now
Right Now!
What's your haste?
Cos I'm a hopeless case
Kiss me now
Cos I'm a hopeless waste
Kiss me now
Kiss me now
C'mon and Kiss me now....
(Cos I'm a) Hopeless case
(And you're a) Reckless waste
(I'm a) Hopeless case
Kiss me now
Kiss me now
Kiss me now
Kiss me now
Right now!!
Kiss me now

Das ist richtig - absolut richtig. Und auch wenn du nicht mehr da bist - und och jeder Zeit neben mir stehst - ich liebe dich und wünsche mir deine Küsse und Zärtlichkeit!!!!!!!!!!!!!!!!



11. Don't Judge
Don't judge - don't believe what you see
Don't judge - there's so much more to me
Inside - it's hard to be clear
Inside - yeah I feel the fear
I'm finding my way, I'm finding my way
I can do it alone
I'm finding my way, I'm finding my way
But there's so much, so much more to say
I'm finding my way.......
I feel - but the feeling is raw
I feel - and I'm lonely once more
I trust - that I can survive
I trust - it's hard to stay alive
I'm finding my way, I'm finding my way
I can do it alone
I'm finding my way, I'm finding my way
But there's so much, so much more to say
I'm finding my way.......
I choose - the hard way to go
I choose - it's all that I know
It's dark, and I want to see the light
It's dark, and I want to do what's right
I'm finding my way, I'm finding my way
I'm finding my way, I'm finding my way
I'm finding my way, I'm finding my way
Don't judge - don't believe what you see
I'm finding my way, I'm finding my way
Don't judge - there's so much more to me
I'm finding my way, I'm finding my way
I'm finding my way, I'm finding my way

Du hast nie über ich geurteilt - höchstens mal die Weichen des Zugs so gestellt, dass ich nicht gegen die Wand brumme. Und wenn ich dann doch die Umlenkung nicht gesehen habe, so warst du da um mich in den Arm zu nehmen und zu weinen - ohne erhobenen Zeigefinger und Urteil!


12. Hey Girl (You Got A New Life)
Hey, girl, you got a new life
A long time coming
(And it's) such a good thing (yeah)
Hey, girl, ooh it's a clean world
So bright and shiny
Just step on in
Shake off the dust
And lose the heartbreak
Just let it go (let it go) and walk away
Yeah look forward
'Cos you want to that's the way
Yeah, that's the way, yeah, that's the way
Hey, girl, you got a new start
A new beginning
But it's hard to leave
Hey, girl, now don't look backward
No need to stay
'Cos now your free
Shake off the dust
And lose the heartbreak
Just let it go (let it go) and walk away
Yeah look forward
'Cos you want to that's the way
Yeah, that's the way, yeah, that's the way
And it feels so great, feels so great
Yeah and you've earned it
And it feels so great, feels so great
Oh you deserve it
Shake off the dust
And lose the heartbreak
Just let it go (let it go) and walk away
Yeah look forward
'Cos you want to that's the way
Yeah, that's the way, yeah, that's the way
Hey, girl, you got a new life
A long time coming
(And it's) such a good thing (yeah)
Hey, girl, it's a clean world
So bright and shiny
Just step on in
Hey, girl, you got a new start
A new beginning
But it's hard to leave
Hey, girl, now don't look backward
No need to stay
'Cos now your free

Hey Mädchen, schau jetzt nicht zurück
Es gibt keinen Grund, zu bleiben
Denn jetzt bist du frei.
Aber ich will kein neues Leben ich will nur Dich!!!


13. My Heart's Home (Drovers Run)

The eyes of a child
See a long way
See the future, see the past
They see everything
First and last
I was that child
Who rode these hills
In my dreams I see the stars
In my dreams, I always will

Ride these hills
See in the morning
I´ll hear the rain on the shed
But other stars and other sunsets
Will hang above my head
There´ll be different places, different people
But I´ll still be the same
And this is my heart´s home
I´ll still dream of Drovers Run

I will ride these hills
See in the morning
I´ll hear the on the shed
But other stars and other sunsets
Will hang above my head
And this is my heart´s home
I´ll still dream of Drovers Run


Mittlerweile ist Drovers Run wirklich das Zuhause meines Herzens - ich träume mich mir Marc und unserem verlorenen Kind jede Nacht dorthin - auch wenn das Leben hart und anstrengend ist - wir sind zusammen, wenigstens im Traum!



14. In His Eyes
He, he don't belong any more
And he, he has no place any more
It's dark and cold, it's cold so cold
And he, he don't belong any more
Nothing in his heart
Nothing in his soul
Nothing in his eyes, empty and cold
Nothing left to stand for
No-one left to hold
Nothing in his hands anymore
He don't belong any more
He, don't understand any more
And he, he can't believe any more
The truth, the lies, the pain when he trys
He, can't understand anymore
Nothing in his heart
Nothing in his soul
Nothing in his eyes, empty and cold
Nothing left to stand for
No-one left to hold
Nothing in his hands anymore
He don't belong any more
No father no son
No future no past
No place on this land
No lover no wife
No reason to fight
No reason to stand
Nothing in his heart
Nothing in his soul
Nothing in his eyes, empty and cold
Nothing left to stand for
No one left to hold
Nothing in his hands anymore
He don't belong any more


"""Er, er gehört nirgendwo mehr hin
Und er, er hat kein Zuhause mehr
Es ist dunkel und kalt, es ist kalt, so kalt
Das dachte ich nur noch als ich Marc sah - kalt, leblos und kein Lächeln mehr in seinen Augen! Und doch hoffte ich dass es ein Traum sei - ein Alptraum, aus dem man tief atmend aufwacht. Und dann verlor ich auch noch unser Kind - an dem Tag starb auch ich und gehörte nirgends hin!



15. Charlotte's Song
This is your home, and always will be
you take it with you, when you go
But we'll be here
And you belong
it's important that you know

Know, we love you
know, you're precious
One day soon
You'll understand
Not today
And not tomorrow
But you will know
You'll know in time
You'll understand

Go with our blessing, hurry back
There'll be such joy, when you return
Yes we'll be here
We'll always love you
That's all you need to know

And yes, we love you
Hold the feeling
When you have
The words to say
You'll understand
Before tomorrow
That this had
To be the way
You'll understand

Als ich 2000 hier nach Erfelden zog war es alles andere als meine Heimat, doch in der kurzen Zeit die wir gemeinsam verbringen durften hast du mir diese Region so ans Herz gelegt dass ich nie wieder weg will und sie ist meine Heimat geworden, mit dem Mann den ich über alles liebe! Auch wenn er nicht mehr physisch da ist!
Du hast mir das gegeben, dass ich nie hatte - eine Heimat!!!!!!!!


16. Love You, Hate You
Think you want me?
Won't go there
But you -
Need me, need me now?
Think I want you?
Can't be sure
You can -
Touch me, touch me, touch me now
Touch me....
Have you, love you, want you
and I need you
It's not easy
It makes me cry
Need you, want you, hate you
love you, need you, want you
Gotta go, say goodbye.....
Say goodbye
Think you know me?
But you don't
Can you
Show me, show me how?
Think you're hot
No you're not
You can
Love me, love me, love me now
Love me.....
Hate you, love you, want you
and I need you
It's not easy
Makes me cry
Need you, want you, hate you, love you
Gotta go, say goodbye.....
Hate you, love you, want you
and I need you
It's not easy
Makes me cry
Need you, want you, hate you, love you
Gotta go, say goodbye......

Auch wenn du nicht mehr hier bist ich liebe und hasse dich zugleich! Ich liebe dich aus tiefsten Herzen und hasse niemand an deinen Platz und doch hasse ich dich weil du mich allein gelassen hast!I Ich weiß es war nicht deine Schuld, es war ein unaufmerksamer Autofahrer, aber warum darf ich nicht bei dir sein? Warum nusste ich an diesem Tag in der Küche stehen und für alle dein Leibgericht machen? Warum durfte ich nicht deine Hand halten, warum durfte ich nicht mit dir gehen????


17. Sometimes
Sometimes at the edge of sight
Something moves which isn't there
You turn to look but its gone, it's gone
Was it ever really there
Yet it touches you
Softly touches you
And then begins again
That scent of roses
The sound of sea
A breath of wind on your face
They take you back
They take you there
To that place long ago
And you want so much
To hear those words
To feel that touch
But you can't go back
No you can't go back
Living in the moment
Is dangerous and blind
But if you look back, too many times
The shapes distort, and unwind
But they touched you
Softly touched you
And then it begins again
That scent of roses
The sound of the sea
A breath of wind on your face
They take you back
They take you there
To that place long ago
And you want so much
To hear those words
To feel that touch
But you can't go back
No you can't go back
Sometimes ...


Manchmal sieht man im Augenwinkel
Wie sich etwas bewegt, was gar nicht da ist
Manchmal sehe ich dich im Augenwinkel wie di spitzbübisch durch die Küche wuselst und mich durcheinander bringst, mir eine Kusshand zu wirfst und lachend durch die Tür verschwindest. So wie du es immer getan hast, so wie es die Kollegen tun und doch - du fehlst mir, jeden tag ein wenig mehr - warum habe ich mich nie richtig verabschiedet!



18. Just A Child

19. My Heart Is Like A River
My heart is like a river
My heart is like these hills
They never change
I never change
and I never will
You called and I came running
You cried and now I'm here
So hold this faith
accept our faith
These are little fears
We have enough to guide us
We have enough to last
We're not alone
we never were
you and I aren't lost
Oh hold me very tightly
Hold me fast and strong
I am your love
Won't stray from you
You and I belong
My heart is like a river
My heart is like these hills
They never change
I never change
and I never will

"Mein Herz ist wie ein Fluss,
mein Herz ist wie diese Berge.
Sie verändern sich nie,
ich verändere mich nie
und werde es niemals tun.!" Diese Sätze verraten mehr als ich selbst könnte - ich bin seit Marcs Tod alleine und ich glaube und fürchte auch ich bin wie die Natur - ein Teil unbiegsam!


20. Theme From McLeod's Daughters
It'll take some time
To find your heart
and come back home
You could walk for miles
Cross every river
and find you're not alone
Cos I'll be there
oh oh oh oh
oh oh oh oh
your not alone
oh oh oh oh
oh oh oh oh
Cos I'll be there

Und ich hoffe dass jemand auch mal diese Wort für mich spricht oder wahr werden lässt - ich bin des Wandern müde!



MEINE ERFAHRUNGEN UND MEIN FAZIT
***********************************
Meine Erfahrungen mein Fazit - heute leichter gesagt, als getan - den wie beschreibt man Gefühle. Ich denke ein Teil der Gefühle habt Ihr schon bei den Songs gelesen!
Ich will es gleich zugeben - ich habe meine Therapeutin gehasst dass sie mir eine solche Hausaufgabe gegeben hat! Mal abgesehen davon das ich Fernsehen nicht wirklich mag, aber dann auch noch eine Soap - geht's noch, ich bin bodenständig und brauch so was nicht!!!!!!!!!!!!!

Ähm, ok ich habe meine Meinung revidiert! Ich brauch so was, die Serie war nur der Anfang - um was es heute geht ist ja die Musik und die hat mich mehr beeinflusst als die Serie selbst!
Es ist eine Musik, die ans Herz geht, die Erinnerungen hochzerrt ob man nun will oder nicht!
Ich weiß nicht wie oft ich hier schon geheult habe - aber es muss die 1000 Marke überschritten haben. Ich weiß meiner Therapeutin tut das Kreuz von meine Verwünschungen weh - aber sie hatte recht! Alleine erst einmal die Serie ansehen und sich in Natur, Landschaft und Geschichte vertriefen war ein toller Lerneffekt - es gibt immer was dass einen aus der tiefsten Tiefe aufbaut - aber die Musik ist noch besser!

Ich bin auch heute noch nicht von meinen Selbstvorwürfen geheilt, aber ich wage es mittlerweile die Fragen dazu zu stellen - wie Ihr bei den Songs vielleicht bemerkt habt! Es gibt kein Lid auf der CD, das nicht irgendwo an meiner Seele kratzt und mich zum nachdenken bringt! Gerade der Song "The man I loved" treibt mir die Tränen mit Schwung in die Augen, aber bringt auch de grauen Zellen auf Schwung! Ich weiß nicht wie oft ich hierbei in Tränen ausbreche - was für Euch vielleicht normal ist, aber ich habe seit zwanzig Jahren nicht mehr geweint und und war vor der CD nicht mal mehr im Glauben es zu können!
Im Allgemeinen st die Musik für mich ziemlich bodenständig und wenn man sich mit den Texte befasst alles andere als seicht - es ist für mich Musik, die das Herz berührt - ob man nun will oder nicht"

Für mich persönlich ist diese CD ein kleiner Anstoß, sich selbst mal ins Gericht zu setzen! Auch wen ich verlieren werde - besonders da meine Gefühle nichts mit der Serie z tun haben - es ist eine Musik die mich an einer Stelle berührt dir ich nicht für möglich gehalten habe - das Herz. Selbst wenn man die T V - Serie nicht kennt hinterlässt die Musik ihre Spuren!!!!!!!!!!!!!.
Es ist eine Art der Musik, die sowohl in Herz, in die Seele, als auch in dein Körper geht - es ist eine Art der Musik die alle Sinne anspricht und einen zum Nachdenken bringt! Manchmal auch zum Fragen stellen die weh tun - aber e hilft, denn bei dieser Musik komm ich immer wieder zum nachdenken, überdenken - aber der Schmerz verschwindet nicht ganz und wenn ich ehrlich bin kann ich mir mache Serienteile nicht ansehen - besonders wenn es um den Verlust eine geliebten Menschen geht. #

Aber sonst kann ich nur jedem diese cd empfehlen und hoffen dass er auf den Link klickt, reinhört und sich sein eigen Meinung bildet. Diese CD jedoch hat geschafft aus mit wieder einen Menschen zu machen, den auch mal weinen darf! Ich jedenfalls kann nur eine Kaufempfehlung aussprechen und hoffen, dass die aufmerksamen Leser meine Meinung bei den Songtexten finden!

Nun hoffe ich, dass ich euch nicht zu sehr gelangweilt habe und ihr vielleicht etwas Interesse an der CD gewonnen habt. Sollte ich etwas vergessen habe oder ihr Verbesserungsvorschläge / - wünsche haben, dann bitte mir die Ohren lang ziehen und es mitteilen.

Euer Schlumpf ;o)))

Fazit: Das Fazit kann zwar mit einem Veriss seines Berichtes leben, aber weigert sich zu verstellen!